H1H2 Blog - Hvad er Google Tag Manager

Hvad er Google Tag Manager?

Henning Nielsen 29. september 2016 Tips & tricks Vær' den første til at kommentere

Google Tag Manager er en ny platform fra Google til at administrere alle tracking koder på din hjemmeside eller webshop. Når først Google Tag Manager er sat op, er det nemt at vedligeholde og tilføje alle former for trackingkoder via Tag Manageren. Dette gør, at du i mange tilfælde selv kan opsætte og rette i din tracking uden at skulle have fat i en udvikler eller lignende.

Kort fortalt, så virker Tag Manageren ved, at du indsætter et stykke kode på din hjemmeside, som opretter forbindelse mellem din hjemmeside og Tag Manager-serverene. Herefter bruger du så Tag managerens webbaserede interface via din browser til at installere og vedligeholde sporingskoder på din hjemmeside. Det kunne f.eks. være Google Analytics-tag eller Facebook Pixel.

Det er muligt at opsætte udløsere, der aktiverer de forskellige sporingskoder når en specifik hændelse sker på din hjemmeside eller i din webshop. Det kunne være en indlæsning af en side, der aktiverer en udløser for Google Analytics-tagget, som så sender informationerne videre til Google Analytics serverne. Dette giver dig den fordel, at når det først er opsat, så skal der ikke skrives mere kode for at indsætte eller redigere sporingskoder, som du så kan bruge i dine analytics og marketings kampagner.

H1H2 hjælper naturligvis gerne med opsætningen af Google Tag Manager på din WordPress hjemmeside - du kan læse lidt mere om, hvad vi kan hjælpe med her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *